31 Ekim 2009 Cumartesi

Laf-ü Güzaf

İyi geceler herkese.

Öncelikle haberi vereyim. Bir önceki başlıkta belirttiğim mücadeleyi Beşiktaşımız kazandı. :)

Kısa bir yazı okudum az önce. İnsanların başkaları tarafından saygı görmesi, sevilmesi, hoş karşılanması üzerine yazılmış. Ve bunların insan üzerinde ne kadar önemli oldukları vurgulanmış. Bunun önemine karşı çıkmayacağım ancak, biraz düzenleme yapmak istiyorum. Aklıma gelmişken burada da yazayım dedim. :)

Öncelikle belirteyim, dedildiği üzere bunların hepsi insana lazımdır, muhtemelen. :) Ancak bunların olmaması durumunda benim söyleyeceklerim devreye giriyor. :) Günümüzde ahlaki değerler de dibe vurduğundan, bu tarz şeyleri samimi anlamda bulamazsınız. Dolayısıyla bunlardan olumsuz etkilenmek size hiçbir zaman çözüm üretmeyecektir. Fikrini paylaşmak istediğim kişi ise kötümser tayfadan: Schopenhauer. O, bu konularda yapılabilecek en iyi şeyin, insanların gerçek karakterlerine odaklanmak olduğunu belirtmiştir. Çünkü ona göre insanlar salak yaratıklardı, hatta insanlıktan uzaktılar. :) Zaten bunu daha önceki yazılarımda da vurgulamıştım. Günümüzde insanlar kültürel yönden çok zayıf. Kültürel yönden ileri olanların da ahlak, tarih, dil, geleneksel anlayış konusunda zaafları var. Çoğunluk böyle maalesef. Aksini beklemek de Pollyanna'cılık olur çünkü temelden "salak" yetişiyoruz.


Resimde de görüldüğü üzere. :)

Neyse ana konudan uzaklaşmayayım. :) Kısacası, karşıdakinin özünü fark ettiğinizde, o en başta saydığım şeylerden mahrum da kalsanız, aslında herhangi bir şey kaybetmediğinizi göreceksiniz. Schopenhauer şöyle diyor: "Bir müzisyene, bir-iki kişi dışında seyirci kitlesinin tümüyle sağırlardan oluştuğu söylenecek olsa, müzisyen yine de seyircinin coşkun alkışı karşısında kıvanç duyabilir miydi?".

Yanlış hatırlamıyorsam(ki yanlış olma ihtimali %50 gibi:) ) bu metin Parerga und Paralipomena adlı eserinde geçiyor, şayet ilgilenirseniz. Ben de okumadım ancak oradan alıntılanmış bir paragrafını görmüştüm. :)

Direkt bir konusu olmayan, ilginç bir yazı oldu sanırım. :) Ben birşeyler daha okuyacağım. İlgimi çekerse yazarım yine...

İyi geceler herkese..

Hiç yorum yok: