11 Nisan 2011 Pazartesi

Google Reading Levels

Bu aralar Google üzerine araştırma yapıyorum, yaptıkça da yeni şeyler öğreniyorum. Eminim bazı şeyleri bilenler çıkacaktır ama benim gibi bilmeyenler de öğrensin diye paylaşmak istiyorum.

Google'da yaptığınız aramalarda düzeyinize göre dökümanlara erişebilirsiniz. Yani küçük bir çocuk için "basic results" yeterli olacakken, üniversiteli bir öğrenci için "intermediate results" veya "advanced results" arama gerekecektir. İşte bu sebepten Google, "reading level" seçeneği ile tercihinize göre arama sonuçları getir. Maalesef bu özellik google.com.tr'de yok. Google.com'dan erişebilirsiniz. Ana sayfadan, advanced results'a girin. Orada reading level'i göreceksiniz. Kendinize uygun seçeneği işaretleyerek arama yaptırabilirsiniz.

Yalnız Google'ı kınıyorum, ismimi "gelişmiş içerik" arattırdığımda, blogumu ilk sırada göremedim. :@ :)
Normalde ilk sıradayım ama her ne hikmetse advanced deyince sıralama değişiyor. :D
Eklediğim bazı içerikleri sadece Berkeley veya Harvard Üniversitelerindeki ders içeriklerinde konu başlığı olarak görürsünüz(pis kasıldım:D), velhasıl kelam advanced sıralamada aşağı almış beni Google. :D Şiddetle, eshefle ve nefretle kınıyor, bu güzel özelliğin bir an önce Türkçe için de aktifleştirilmesini de bekliyorum. :)

Hiç yorum yok: