27 Mart 2011 Pazar

VPN Error 800

Dün VPN'e bağlanmaya çalıştığımda Error 800 hatasıyla karşılaştım. Hata şu idi:

"The remote connection was not made because the attempted VPN tunnels failed. The VPN server might be unreachable. If this connection is attempting to use an L2TP/IPsec tunnel, the security parameters required for IPsec negotiation might not be configured properly."

Tek bir yolu var diyemem. Birçok sebepten olabilir. Ama benim işime yarayan çözüm şu şekilde: VPN'nin tunnel type'ı varsayılan olarak "Automatic" idi. Ben ise VPN tunnel type'ı elle seçmek istedim ama hangisi olduğunu bilmiyordum. L2TP tunnel type'ı seçince, başarılı bir şekilde VPN bağlantımı gerçekleştirdim. Sizinki PPTP de olabilir örneğin... Herkesinkinin L2TP olacak diye bir kaide yok. Püf nokta tunnel type idi.. (VPN bağlantınıza sağ tıklayıp, özelliklere girip tunnel type'ı değiştirebilirsiniz)

Görüşmek üzere..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Gürkan Bey merhaba. Hatayı aldığım modemde tunnel type seçeneği yok. Öneriniz var mıdır?

Unknown dedi ki...

Gürkan Bey merhaba. Hatayı aldığım modemde tunnel type seçeneği yok. Var mı başka öneriniz?

Gürkan Alkan dedi ki...

Halletiniz mi acaba? ekran görüntüsü atabilirsiniz.