3 Kasım 2020 Salı

Chief Product Owner

Merhaba Arkadaşlar,

Chief Product Owner nedir, ne değildir'i kısaca sizinle de paylaşmak istiyorum. Önce bir adım geri gidelim. Agile mantalitesinde, biliyorsunuz, bir product owner-scrum master-development team yer alır. 

Normalde product owner'lar, kitabi terimle anlatmak gerekirse, ürünün değerini arttıran ve bunu da dev team ile çalışarak yapan kişidir. 

Buraya kadar sorun yok. Soru tam olarak şu: " Tek bir Product Owner'ın başa çıkabileceğinden daha büyük bir ürün varsa ne olacak? ( what happens when the product ise too large for a single product owner?)

Bir diğer soru da şu: Tek bir ürün üzerinde çalışan birçok takım varsa ne olacak? ( what happens when you have dozens of teams working on a single project?)

Tam da böyle durumlara karşı, agile organizasyonel yapılanmasında bir kavram karşımıza çıkıyor: Chief Product Owner. 

Chief Product Owner, daha üst seviyeden kararlar alabilen, takım product ownerlarının kendisine bağlı olduğu ve bu takım product owner'larına yön veren kişidir.

Bu yapılanmadaki anahtar kelime HİYERARŞİ'dir (hierarchical organization). Burada ast-üst olayı var yani.  İnternetten yine hazır bir resme kondum; kendim çizmedim, onu paylaşayım sizlerle.


Yani daha üst seviye olaylara bakan, stratejik kararları veren, ürünün nereye gideceğini belirleyen ve hatta bunun için karar verici paydaşlarla görüşen kişidir. Takım PO'su gibi detaylarla ilgilenmez.

Sonra görüşürüz.

Hiç yorum yok: