7 Ağustos 2020 Cuma

Çocuğumu Hangi Okula Göndermeliyim?

Merhaba Herkese,

Her zaman bilişim ile ilgili yazı yazamayabilirim. :) Benim gibi çocuğunu okula gönderme konusunda başlangıç noktasında olan, yön almak isteyen veya neler yaşandığını duymak isteyen arkadaşlarımız vardır diye yazmak istedim. Zira ben her yazılanı tek tek okudum. :)

Öncelikle ben ilkokul aradım. Aklınıza gelebilecek her şeyi okudum; size de tavsiye ederim: "okul seçerken nelere dikkat etmeliyim", "okul seçimindeki kriterler nelerdir", "doğru okulu nasıl bulmalıyım" vs vs. :)

Her şeyi dinleseniz de mutlaka potansiyel okullarınıza gidin sevgili arkadaşlarım. Bir defa okulu görün. Yerini, muhitini görmeniz iyi olacaktır. Herkesten duyacaksınız, ilkokul seçimi aslında öğretmen seçimidir. Yüzde yüz haklıdır da. Ancak kişisel görüşüm bununla sınırlandırmamak yönünde. Birçok okul gezdim. Hepsinde müdür ve müdür yardımcılarıyla görüştüm. Evet belki haddim değil, belki yanlış bir bakış açısıdır ama konuştuğum idarecilerden dolayı elediğim okullar oldu. İletişime açık olmamaları veyahut konuşmaları benim o okulları direkt elememe yol açtı. Bunun yanında bahçesi bile olmayan okullar türemiş; örneğin bu bile bir kriter olabilir. Salgın süreci olmasa, okul aile birlikleri aslında tek adresiniz olmalı. Okul aile birliğindekiler size okul nasıldır, hangi öğretmenler sevecen, hangileri çocuklar üstünde otorite deniyor vs her şeyi anlatıyorlar. Şanssızlıktır ki, bu süreçte bulmanız kolay değil. 

Okulların yan aktiviteleri/dersleri de önemli. İsteyene satranç isteyene halk oyunları gibi birçok ilave ders olması da önemli. Bunun için küçük bir maddi destek gerekebilir. Bunun dışında güvenlik, hemşire, temizlik gibi konular da kriterlerden sayılabilir. 

Yaşadıklarımı yazmak istedim; benim durumumdaki arkadaşlarımın işine yaraması dileğiyle. :)

İyi Geceler

Hiç yorum yok: