5 Aralık 2020 Cumartesi

Kanban: Classes Of Services

Selamlar Herkese,

Kanban metodolojisinde, backloga gelen işleri yönetmek için bir ritüel daha mevcut: Classes of Services.
Bu yöntemle gelen işleri önceliklendirmek, sıraya almak ve planlamak sağlam bir temele oturuyor. Bu konsept ile işi oturttuğunuz kategoriye göre cost of delay, yani gelen işin maliyetini daha net görebilirsiniz.

Genel anlamda 4'e ayrılır:
1. Expedite
2. Fixed Date
3. Standart
4. Intangible

Elinizde bir iş var ve sprinte alamadınız örneğin. Bu iş size kaça patlar? İşte bu konsept ile bir tahminleme yapabilirsiniz.
Önce internetten bulduğum ve çok güzel özetleyen resim ile göstereyim.

Expedite: Production bug gibi düşünebilirsiniz. Sizde bir günde milyon dolar bile kaybettirebilir. Bu şekilde bir iş geldiğinde, WIP Limit falan kalmaz ortada. Bu iş ya da işler diğer tüm işlerin önüne geçer.

Fixed Date: Regülatif değişiklikler gibi düşünebilirsiniz. Diyelim ki ssl ile bir devlet kurumuna erişiyorsunuz. Kurum kararınca 2 ay içinde TLS'e geçmeniz istendi. Eğer gecikirseniz, yaptırım ve maddi zararlar ortaya çıkar. Planlamak ve atlamamak gerekir, bu sınıftaki işleri.

Standart: Klasik standart müşteri talepleridir. Sıradaki iş direkt çekilir mantığı yani.

Intangible: Aciliyeti olmayan ama yapmazsan ileride masraf çıakrtabilecek altyapı değişimleri gibi düşünebilirsiniz. Uygun bir zaman dilimine planlanabilecek işlerdir.

Sonra görüşürüz.


Hiç yorum yok: